Kunder som klaget over Telias regnbuefarger ble hånet

Foto: Rodion Kutsaev fra Unsplash
Foto: Rodion Kutsaev fra Unsplash

Telia er Sveriges største teleoperatør, og opererer også her i Norge. Nå har de hoppet på woke-trenden, ved å endre logo slik at regnbuefargene viser for alle hvor åpensinnet og inkluderende selskapet er. Men i sosiale medier får de kritikk. Det skriver Document.no.

En Twitter-bruker spurte hva årsaken til endringen var. Selskapet svarte at de ville hylle Pride-bevegelsen, en venstreorientert bevegelse som blant annet støtter surrogati og polygami.

I et oppfølgende spørsmål fikk Telia spørsmålet:

– När ändrar ni logotypen til blå-gul för att ära fosterlandet?

Svaret var enkelt:

– Snark…/Sara

Flere reagerte på den hånlige tonen. Noen påpekte at de var kunder og/eller aksjeeiere i Telia, og at de vil vise sin misnøye ved å bytte operatør.

Sara tar tydeligvis en pause, og blir erstattet av Viktor, uten at dette hjelper noe særlig. I stedet for å svare på spørsmål kommer han med en helt meningsløs tweet:

– Vi är de där coola katterna som alla snubbar vill vara.

Viktor får svar:

Du twittrar inte som privatperson. Står Telia bakom ditt pubertala skräp?

Andre spør om Telias støtte til Pride også er selskapets policy i muslimske land, men de får ikke svar.

Sara får også mye støtte. Mange oppfatter det som ekstremt støtende å uttrykke et ønske om å «ära fosterlandet». Andre kaller de kritiske stemmene for homohatere.

Om dette bidrar til større samhold blant den svenske befolkningen er et helt annet spørsmål.

Dele
Share on email
E-post
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Bli med i diskusjonen
Flere

Aktuelle nyheter

Foto: Steven Van Loy fra Unsplash

Ikke alle deler Buttigiegs glede

Felles for alle Buttigieg -cheerleaders er at de fokuserer på de følelsesmessige behovene til de to mennene som skal bli foreldre mens de ignorerer situasjonen